Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleierutdannelse?


Misty

Recommended Posts

Hei! :)

 

Jeg har veldig lyst å begynne på sykepleie. Nå går jeg 2.året på økonomi og administrasjon, men kjeder meg veldig der. Føler ikke dette er noe jeg har lyst å jobbe med i framtiden! I tillegg har jeg de siste årene jobbet en god del på sykehjem hvor jeg trives kjempegodt! Så tror jeg kommer til å søke på sykepleie til neste år...;) Trives dere som på skolen dere som er studenter? Og dere som er ferdig? Nå har jeg akkurat vært på kveldsvakt på sykehjemmet, godt å komme hjem, og veldig koselig å jobbe litt innimellom:) PS: har vært å sneket rundt på formumet en stund, og synes det er veldig mye spennende å lese her:)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Hyggelig at du synes det er mye spennende å lese her!

Ut fra det du sier så er jeg sikker på at sykepleiestudiet må være det rette for deg.

Trives du med å jobbe på sykehjem, så kan jeg ikke skjønne annet enn at du vil trives godt som sykepleier.

Så mitt råd er helt klart; søk sykepleierhøyskolen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå bare 7-8 måneder igjen og synes nesten det er litt vemodig at disse (snart) 3 årene er over, men gleder meg veldig til å begynne å jobbe som sykepleier :)

 

Kjenner meg skikkelig igjen, for akkurat slik følte jeg deg også ;) Jeg syntes det var trist at utdannelsen ikke tok 4 år.

Men etter å ha begynt i jobb, glemte jeg dette fort. Det var spennde og veldig deilig å ikke ha eksamener og oppgaver hengende over seg hele tiden. Nå leste jeg det som jeg trengte å fordype meg i forhold til jobben. Det var spennende;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går 3. året og har syntes det har vært en skremmende tanke at jeg er ferdig utdannet til sommeren, men nå etter kirurgisk praksis har jeg plutselig begynt å glede meg skikkelig! Det kan ha noe med at jeg likte meg veldig godt i praksis, jeg fikk så god oversikt og det var kjempegodt arbeidsmiljø på avdelingen:) Nå bare gleder jeg meg til å være ferdig med oppgaveskriving og eksamener osv, blir gøy å endelig jobbe som sykepleier:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg var i samme situasjon som deg merethe. Jeg gikk 2 år på økonomi og adm. før jeg tok en helomvending og begynte på sykepleie. Jeg kjedet meg også grovt på økonomien. Nå er jeg ferdig med første praksis og jeg er så knallfornøyd med valget mitt. Desuten kommer du til å stille sterkt på bl.a. medikament regning siden du har hatt en del mattefag. Økonomi og administrasjon er uansett gode ferdigheter man kan blande inn i sykepleien hvis du tenker avdelingsleder eller evt andre sjefs posisjoner. Og etter 2 år på videre utdannelse har du allerede gode kunnskaper om hvordan man studerer effektivt. Det skader uansett aldri å søke, så kan man ta det når du får vite om du kommer inn eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar! :rolleyes:

 

Så greit å høre at det er flere som har vært i den situasjonen og ikke bare meg!

 

I dag har jeg vært og meldt meg opp for å ta medikamentregning og et til emne på sykepleie nå våren. Så da får jeg bruke juleferien til å lese på det :) Kommer nok ganske sikkert til å søke på sykepleie i hvertfall. Har snakket litt med noen av sykepleierne på jobb og de synes det høres ut som en god idè. Er flere som har sagt at jeg hadde passet godt i en sånn jobb også (uten at jeg har sagt at jeg har tenkt å søke), så det er litt gøy :) Så til nå har jeg bare blitt mer og mer sikkert på at det er det rette for meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet Handypandy :rolleyes:

Enig med deg i at sykelpeie og økonomi er en grei kombinasjon. Noe man kan få behov for i fremtiden. Uansett så vil det ihvertfall ikke være bortkastet. Og så er det viktig at man utdanner seg til noe man trives med. Så godt at dere begge fant ut dette, før det var for "sent".

Leit når man møter folk som sier de angrer på utdannelsen sin, men som ikke har gjort noe med det. Og enkelte ganger i livet er det ikke så enkelt å begynne på et nytt studie.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy