Jump to content
Sykepleiediskusjon

Søke sykepleien


Guest Kim andre eriksen

Recommended Posts

Guest Kim andre eriksen

Hei

 

jeg er en gutt på 28 år som har jobbet som hjelpepleier fra jeg gikk ut vgs i 2002. Stiller jeg sterkt på da å kunen søke sykepleien via realfagkomtansen? må ærlig innrømme at det frister ikke å sette meg for å ta studiekompetansen da jeg har mye sykehuspraksis og mener at jeg stiller sterkt da jeg er utdannet helsepersonell fra før av.. hvis du skjønenr hva jeg mener.. ble ganske dum forklart.

Link to comment
Share on other sites

Sitter nok nett som alle andre.. Er Hjelpepleier selv og har erfaring fra før jeg begynte på sykepleien.. Eneste som teller er om du har studiekompetansen i boks og karakterer selvføgelig.. Men hverken hjelpepleien eller erfaring kan hjelpe for å stille sterker ved søket, desverre.

 

Men du kommer til å ha god hjelp når du først kommer inn på sykepleien og begynner å lese. da har du nok spart deg mye ska eg love deg... første året kommer til å ga som en lek :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest halvsøster

Hvis man har jobbet mer enn i 5 år så kan man komme inn under realkompetanse. Men det er få plasser og ofte mange om beinet. De som har jobbet flest år kommer inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest Sisi

Man kommer ikke inn uten studiekompetanse uansett arbeidspraksis.Man må blant annet ha matematikk,norsk og engelsk i samme nivå med videregående skole..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For å kvalifisere for høgskoleutdanning med nivå bachelorgrad så kreves det at man har studiekompetanse i bunn ja. Realkompetanse gjelder kun for videregående utdanning slik som helsefagarbeider o.l., i hvert fall slik jeg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy