Jump to content
Sykepleiediskusjon

Turnus


cata

Recommended Posts

Hei. Jeg er nyutdannet sykepleier og ønsker gjerne å høre flere meninger fra andre sykepleiere. Jeg har fått 80% fast på natt. Problemet er at de skal fornye turnusen vår, noe som lederen eller overordnete IKKE har diskutert eller informert noen av nattevaktene. De skal forandre på arbeidstidene våre, slik at vi mister en halvtime med tillegg noe som blir en del penger av på en mnd. I tillegg blir det mer arb. på oss om morgen dvs. mer stell på nattevaktene. Overordnete sier at de har jobbet mye med turnusen nå, så det var dumt at vi kom med dette nå. Vi har ikke hørt noe om dette før et par dager siden da en annen kollega av oss sa dette.

 

Vi er ganske frustrerte fordi vi føler at vi ikke kommer til, og at vi ikke blir hørt.

 

Er det noe som har noen gode råd til oss??? Hva som kan gjøres? eller er det riktig at turnusen blir forandret slik uten at noen får beskjed om dette?

 

Takk <_< og håper på svar fra noen.....

Link to comment
Share on other sites

Ny turnus skal henges opp minst 6 uker før den begynner å gjelde og kan vel ikke settes ut i livet før den er godkjent av tillittsvalgte på avdelingen.

Sånn var det i hvert fall der jeg jobbet natt.

 

Husk også at nattarbeid egentlig er forbudt og at dispensasjonen bare gjelder arbeid som MÅ gjøres på natt.

De kan ikke bare endre arbeidsbeskrivelsen deres som det passer dem.

 

Det er sånne ting vi har forbundet til!

Link to comment
Share on other sites

Hei Cata, velkommen hit <_<

 

Ny turnus skal henges opp minst 6 uker før den begynner å gjelde og kan vel ikke settes ut i livet før den er godkjent av tillittsvalgte på avdelingen.

Sånn var det i hvert fall der jeg jobbet natt.

Ja, slik tror jeg det var da jeg også jobbet på sykehus.

 

Husk også at nattarbeid egentlig er forbudt og at dispensasjonen bare gjelder arbeid som MÅ gjøres på natt.

De kan ikke bare endre arbeidsbeskrivelsen deres som det passer dem.