Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bachelor hjelp


gregg

Recommended Posts

Hei

Skal snart begynne på bachelor oppgaven min, men vet ikke helt hva jeg skal skrive om (som så mange andre :) ) Er i praksis på gyn nå, og har veldig lyst å skrive om ufrivillig barnløshet, men vet ikke helt hva jeg skal fokusere på.. Håp, mestring, psykososialt, hmmm vet ikke helt.... "Historien" min handler om en 40 år gammel kvinne som er innlagt for en revissio etter en missed abortion, hun har hatt to spontan aborter fra før. Kvinnen er fortvilet, og utrøstlig. Veldig kort fortalt ;o)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Skal snart begynne på bachelor oppgaven min, men vet ikke helt hva jeg skal skrive om (som så mange andre :) ) Er i praksis på gyn nå, og har veldig lyst å skrive om ufrivillig barnløshet, men vet ikke helt hva jeg skal fokusere på.. Håp, mestring, psykososialt, hmmm vet ikke helt.... "Historien" min handler om en 40 år gammel kvinne som er innlagt for en revissio etter en missed abortion, hun har hatt to spontan aborter fra før. Kvinnen er fortvilet, og utrøstlig. Veldig kort fortalt ;o)

 

Hei!

Jeg har mye personlig erfaring med ufrivillig barnløshet, aborter og behandlinger, og vil bare si at jeg synes det er flott at du har lyst til å skrive om dette.

Håp og skuffelser er jo absolutt sentrale elementer når man gjennomgår f.eks. IVF-behandlinger. Hele prosessen er veldig preget av venting og håp, med påfølgende skuffelser for veldig mange. Jeg vet at mange føler de får liten oppfølging når det gjelder den følelsesmessige delen, og uttrykket "samlebånd" blir ofte brukt når man beskriver hvordan det føles å gå gjennom IVF-behandling.

Temaet ufrivillg abort er vel enda mer komplisert, det å oppleve å miste gjentatte ganger kan forårsake en smerte som sitter veldig dypt, og som på mange måter er litt tabu i den forstand at omverdenen forventer at man "kommer over" det i løpet av rimelg tid og at det deretter er glemt. Jeg har ofte følt meg veldig alene med min sorg fordi den er vanskelig for andre å forholde seg til.

Jeg hjelper deg gjerne med synspunkter dersom du ønsker det, og ellers kan jeg anbefale diskusjonsforumer på www.barnimagen.com. Det finnes flere aktuelle debatter der, f.eks "Assistert befruktning" eller "Ufrivillige aborter".

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy