Jump to content
Sykepleiediskusjon

Legger dere dagens hendelser bak dere?


Cathrine

Recommended Posts

Dette lurer jeg på. Når dere kommer hjem fra jobb eller praksis for dere som er studenter. Klarer dere da å legge dagens hendelser bak dere, eller tenker dere på pasientene etter at dere er kommet hjem?

Jeg klarer ikke å la være å tenke på jobben etter å ha kommet hjem. jeg trenger en oppsumering, og har det skjedd noe leit for eksempel noen triste skjebner kan jeg tenke på dette i lengre tid.

Hvordan er det med dere?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel litt både og..

 

I forrige praksis fulgte jeg en pasient på nært hold og vi fikk god kontakt. Naturligvis tenkte jeg en del på vedkommende når han reiste hjem. Lurte på hvordan han klarte seg osv.

 

Selv om det er 2 år siden jeg hadde første praksis - på sykehjem - tenker jeg innimellom på 3-4 av pas som var der.

Link to comment
Share on other sites

Noen pasienter tilfeller har selvsagt festet seg mer enn andre. Og noen mennesker får man bedre kontakt med enn andre, uansett om h*n er syk eller frisk.

Men jeg tror jeg for det meste greier å legge fra meg jobben på jobb.

Nå som jeg jobber på sykehjem blir jeg jo mye bedre kjent med pasientene enn da jeg jobbet på sykehus, og siden jeg har kollegaer som samtidg er venninner, så snakker vi jo av og til jobb.

Men jeg går sjelden og grubler på ting, bekymrer meg for pasienter eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plager meg mest med ting jeg ikke har fått gjort.

 

Har en mann som også er sykepleier på sykehjem, så noe jobbeprat blir det........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy