Jump to content
Sykepleiediskusjon

gravid og jobber på behandlingsrom/operasjonsrom


Reiseglad

Recommended Posts

Takk for svar! Jeg leste linken du sendte meg og nå blir jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre... for jeg må ha den jobben for å tjene meg rettighter til foreldrepenger, dessuten har jeg veldig lyst på den.... og jeg har ennå ikke sagt til arbeidsgiveren at jeg er gravid- er nemlig redd for at jeg ikke får jobb i avdelingen i det heletatt hvis jeg sier at jeg er gravid.

Jeg lurer på hva alle anestesi spl gjør som blir gravide, blir samtlige omplassert?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår så godt hvordan du har det nå...Du ønsker så veldig at noen skal si at dette går bra. Det gjør det sikkert i de fleste tilfeller også.

Det er sikkert mange anestesisykepleiere som jobber selvom de er gravide, men de kan få tilrettelagt arbeidsmiljøet slik at de unngår kontakt med de farligste anestesigassene.

Jeg personlig ville vært litt skeptisk til å ta en slik jobb når jeg var gravid. Hvis det hadde skjedd noe med barnet ville jeg fått slik anger etterpå.

Uansett bør du nok si at du er gravid, slik at de kan tilrettelegge forholdene for deg. Hvis du ikke sier det er det ingen som tar hensyn til deg og fosteret ditt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy