Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nattevaktstiling, eller?


Charming

Recommended Posts

På sykehjemmet der jeg jobber skal de nå til med ansettelser av flere sykepleiere - og siden jeg er ferdig utdannet i mai/juni-skiftet vil jeg så klart søke. Imidlertid er det både nattevaktstillinger på ca 59%fast ledig, og 70% fast dagvaktstilling. 59% natt tilsvarer visst ca 100% dag lønnsmessig. Men det høres bare så lite ut bare å jobbe 59%, og jeg vil gjerne få opparbeidet meg 2 år med 100% litt kvikt med tanke på videreutdanning. På den annen side tenker jeg at en nattevaktstilling kanskje er kjekt, siden jeg da er fleksibel til å ta litt studier osv på dagtid for å sanke studiepoeng..

 

Er det noen av dere der ute i arbeid med erfaringer som kan gi en snart nyutdannet sykepleier råd?

Link to comment
Share on other sites

Så spennende at du snart er ferdig og skal søke jobb :)

Jeg ville ikke som nyutdannet begynt i en nattstilling. Hovedtyngden av aktiviteter skjer på dagtid og da vil du nok også lære mest. Nattstilling på sykehjem har man vel også ofte ansvaret for mange pasienter og er ofte alene som sykepleier, Må tilføye at jeg aldri har jobbet på sykehjem, i tilfelle jeg sier noe feil. Men umiddelbart ville jeg ikke anbefale noen nyutdannete å jobbe nattstilling om det så er på sykehus eller sykehjem, hvis man har mulighet til noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynte i nattstilling på sykehjem etter endt utdanning, men da hadde jeg en baby på 8 mnd., så det var helt perfekt for oss. 50% stilling, to netter pr. uke, lønn tilsvarende 3/4 stilling. Etter ett år var jeg imidlertid lei, og gikk over til dagtid. Da følte jeg at jeg lærte mye mer!

Link to comment
Share on other sites