Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilke sko bruker dere/anbefaler dere?


Guest Karen

Recommended Posts

Guest Karen

Skoene mine er ødelagte, så trenger nye. Bruker foreløpig crocks, men jeg får støt av de når jeg har vært i kontakt med sengene, så det er lite gunstig. Må altså ha noen antistatiske sko. Har tenkt litt på "gyngesko" siden det skal være bra for balansen, men har ikke prøvd slike sko enda. Gulvene på institusjoner/sykehus er ofte harde, så bør kanskje ha noen som demper litt.

 

Er det noe dere vil anbefale? Hvilke sko bruker dere?

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg kjøpte nye sko ble det joggesko fra løplabbet, det kan anbefales. Jeg sa at jeg skulle gå mye på hardt gulv, de så på formen på foten, og de så på gangen min på tredemølle... Jeg endte opp med veldig gode sko :) har hatt masaisko før, gode å gå i, men ikke gode å stå i, og jeg står jo ofte uten å gå og da ble det feil stilling og dårlig balanse (på med.rom, hos pasienter osv)...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker MBT sko(rullesko, anbefaler det merket) :) Jobber på sykehus, og har ofte svært travle vakter og går derfor mye. Kunne aldri byttet ut disse type skoene, før hadde jeg mye vondt i hælene og verking i bena på jobb og etter jobb, men nå er det så og si aldri :) Anbefaler de på det sterkeste. Synes det er godt når jeg står stille også, for da kan jeg bevege på bena ved å "vippe" litt :) hehe

 

Lykke til med skovalget. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Nike Free 3.0 V3 og er kjempefornøyd :) Veldig lette og behagelige sko. Tror det er lurt å prøve ut noen forskjellige typer for å finne en som passer deg, er jo veldig individuelt hva man synes er behagelig å gå med.

Link to comment
Share on other sites

Selv er jeg et sandalmenneske, men har ikke forsøkt MBT enda. Av sandaler har jeg ikke vært særlig fornøyd med Dagaz, Spotec, Birkenstock eller Geoxx. Har nå noen fra Ecco som jeg synes er gode, og kommer nok til å kjøpe Ecco igjen. Generelt bør man vel være flinkere til å kjøpe nye sko litt oftere, for man bruker jo jobbsko mye mer enn man bruker andre sko.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Jeg er fysioterapeut med spesiell interesse for og arbeid i tilknytning til belastning ved stående og gående arbeid. Problematikken omfatter en mengde skader og smertetilstander i hele kroppen fra føttene og opp og er meget utbredt i yrker der folk står og går. Det er mange problemer som oppstår i føtter, men mest vanlig er tapt strukturell stabilitet som følge av langvarig og vedvarende belastning..med andre ord harde gulv over mange år. Jeg ser svært mange som utvikler varige skader i bevegelsesapparatet på grunn av svikt i fotbuene. Den som ønsker kan ta kontakt med meg for veiledning. jp@helseogtrim.no

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nike Vomero +6 reddet mine praksisperioder på sykehuset. Jeg sliter med en hypermobil kropp som tåler dårlig å stå/gå på harde flater. Disse skoene har demping i hele foten, sitter godt på og har god støtte. De er også luftige for de som ikke liker klamme føtter ;) Jeg bruker også støttestrømper for å redusere slitne legger. xwear,no har mange kule mønster og farger! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy