Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvordan vite at ny jobb er den rette? Usikkerhet. TRENGER RÅD


Guest Usikker

Recommended Posts

Guest Usikker

Hei!

 

Jeg er ferdig sykepleier til sommeren og har fått meg jobb som sykepleier på nyfødtavdeling. Jobben er på avdelingen hvor jeg alltid har hatt lyst til å jobbe, Jeg er nå ferdig med opplæringen og har i helgen hatt mine 2 første vakter på egenhånd. Jeg har fått fysiskt vondt i magen både før, under og etter vaktene. Jeg har aldri følt meg så liten noensinne. Føler jeg blir uglesett og bare er i veien for alle de andre.. Jeg er en person som oftes er veldig sikker på meg selv, så er det veldig vondt å brått bli så usikker som jeg nå er. Har gått litt tidligere(15 min) da jeg har gitt rapport og har følt meg i veien og bare ønsker å komme meg hjem for jeg føler meg så uvel. Dette var noe jeg fikk "kjæft" for i går av teamleder da hun mente at jeg måtte hjelpe til mere. Jeg er så mye flinkere enn hva jeg har klart å vise disse to vaktene og jeg HATER å ha følelsen av å være en byrde og en pest og plage for alle andre..! Nå har jeg etter en god nattssøvn bestemt meg for å sende mail til assisterende leder og skrive disse følelsene da jeg føler at jeg må "forsvare" meg selv og at jeg rett og slett ønsker å gi beskjed om at dette ikke er slik jeg normalt er. Synes dere det er helt feil å gjøre? Det er en avdeling med over 100 ansatte. Jeg trenger råd til å vite at dette er rett håndtert av meg og evt. råd til hvordan jeg skal komme meg videre og bli trygg? Er også redd for å bli sammenligna med de andre nyansatte..

 

Jeg vet jeg er dyktig, men selvtilliten er bare helt borte etter denne helgen. Neste vaktene er ikke før om flere uker, er redd jeg kommer til å gå å bekymre meg frem til da.. Når jeg kommer på vaktene skal jeg så godt jeg klarer, gi alt og bevise at jeg har blitt ansatt av en god grunn og at jeg vil klare meg bra.

 

Noen støttende ord? Noen tips til å bli godt likt?

 

Mvh

en gråtende nyansatt

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg det er ikke godt å ha det slik. Nå kan det ofte være litt vanskelig når man er ny i en jobb, man vet ikke helt hva man skal gjøre og føler fort at man går i veien. Jeg kjenner godt til den følelsen. Personlig forstår jeg godt at du følte for å dra fra jobb 15 minutter før, da du var ferdig, følte du bare var i veien og følte deg uvel. Men jeg kan forstå også at at teamleder reagerte, for hun visste sikkert ikke hvordan du følte det Hun trodde kanskje at du snek deg unna. Så et tips er å aldri gå før tiden, i hvert fall ikke uten å ha avtalt de med teamleder.

Jeg synes det var en veldig god ide å sende mail til avdelingslederen og fortelle hvordan du føler det, fortell gjerne også hvorfor du dro tidligere fra jobb osv. Med andre ord fortell det du skriver her. Da vil hun/han forstå hvordan du har det og kanskje hjelpe deg. Bare det at de vet hvordan du føler det vil hjelpe. Du kan jo også ringe, men du føler kanskje at det blir ubehagelig?

Du spør om hvordan man blir likt, mine tips er da å alltid spørre om det er noe du er usikker på, tilby din hjelp når du har en ledig stund og vær deg selv.

Lykke til med mailen og håper du snart får det bedre på jobben. Jeg tror det snart går seg til :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy