Jump to content
Sykepleiediskusjon

kateter panikk


Guest 045

Recommended Posts

Guest 045

(Usikker på om jeg greide å poste, så prøver en gang til)

Halo!

 

Er en mann på 30år som går med tanker om å starte på sykepleieutdanning men det er èn ting som hindrer meg veldig fra å velge dette studiet.

 

Jeg har selv veldig panikk for alt som har med at ting skal INN i kropsåpninger på meg selv.

Dette gjør at tanken på å sette kateter på noen er rett og slett frasøtende men det er synd hvis dette skal hindre meg i et så meningsfylt og fint yrke.

 

Hadde dere noen absolutte "neineinei" da dere startet på sykepleieutdanningen og hvordan overkom dere dette?

 

 

Takk for alle svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Men det har ikke hindret meg i å ta sykepleierutdanning. Fram til jeg var ca 22-23 år (snart 10 år siden :unsure: ) besvimte jeg når jeg ble stukket med sprøyter, tatt blodprøver av osv.. Har fortsatt skrekken for enkelte ting, men besvimer ikke lenger. Er livredd for venefloner (på meg selv) og synes det er kjempeskummelt med sprøyter og blodprøvetaking. MEN.. det som overrasker mest, er at det går veldig fint å utføre prosedyrene på andre. Jo mer en øver, jo bedre går det. Samtidig som man lærer seg prosedyrene, blir det og mindre skummelt å oppleve det selv. Flere av mine medstudenter har også vært i lignende situasjon.. men har ikke hørt om noen som har sluttet på utdanningen på grunn av dette..

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Først en forklaring på hvorfor du ble usikker på om du klarte å posete innlegget ditt.

Gjester som skriver i forumet vil ikke få innlegget sitt synlig før administrator eller moderator har godkjent det. Det vil vanligvis gå relativt raskt, men det kan bli noen timers ventetid hvis vi ikke er tilgjengelig for øyeblikket.

Jeg beklager at vi har måttet gjøre det på denne måten, men det er for å unngå spambotposting som har vært et stort problem.

Dette gjelder kun gjester, medlemmer vil få innlegget synlig i det de poster.

 

Men så til spørsmålet ditt. Jeg tror det vil gå seg til slik Marianne skriver. Jeg har hørt om flere som har diverse skrekker. Så jeg synes du bør ta sjansen og begynne på studiet og ikke la denne skrekken hindre deg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy