Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvor har du vært på ferie?


Diafragma

Recommended Posts

Gøy å høre hvor alle har vært på ferie!

 

Selv har jeg og min samboer vært i Amsterdam, i april, og i begynnelsen av august drar vi noen dager til Praha. Vi er glade i byferie og litt "gamle" byer med sjarm.

 

Syklekulturen står veldig sterkt i nederland, og flere ganger spiste vi utenfor et lokalt legekontor og så syklede sykepleiere eller helsesekretærerer suse forbi. Uniformene var hvite, med skjørt, altså nesten litt som de gamle norske.

 

Vi besøkte også Amsterdam Zoo og fikk se alt fra pingvin til giraff :)

 

Min personlige favoritt var dog Heinekken-bryggeriet, med omvisning og gratis prøvesmak ;)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om du har hatt en fin ferie i Nederland. Pussig med disse syklende sykepleierne, mon tro hvor de skulle?

Jeg har kun vært på hytta uten den helt store sommerfølelsen, det blir jo aldri skikkelig sommervær. Men sommerplagene har vi fått, hunden er bitt av orm, vi får mye stikk, vi er bitt av flått, en av oss har fått erythema migrans,, Hvorfor er vi her? Jo fordi vi tross alle plager så har vi det bra.

Link to comment
Share on other sites

Guest SplKna

Høres ut som flotte ferier!! Selv har jeg nettopp komt hjem fra 3 uker i USA. Reist med tog/fly/buss fra New York, Washington DC, Orlando, Fort Lauderdale og Miami. Kjempekjekk ferien, inkluderende, parkliv og trakking i New York, 4.juli feiring og festival i Washington, Disneyland og delfinbading i Orlando og avslapping i Fort Lauderdale med dagstur til Miami :-D Anbefaler alle reiselystne å ta turen til østkysten av USA, mye god varme, men også en del regn, lyn&torden storm nå i "regntiden" :-) God ferie til alle dere der ute som lengter etter nye ferieminner :-)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som flotte ferier!! Selv har jeg nettopp komt hjem fra 3 uker i USA. Reist med tog/fly/buss fra New York, Washington DC, Orlando, Fort Lauderdale og Miami. Kjempekjekk ferien, inkluderende, parkliv og trakking i New York, 4.juli feiring og festival i Washington, Disneyland og delfinbading i Orlando og avslapping i Fort Lauderdale med dagstur til Miami :-D Anbefaler alle reiselystne å ta turen til østkysten av USA, mye god varme, men også en del regn, lyn&torden storm nå i "regntiden" :-) God ferie til alle dere der ute som lengter etter nye ferieminner :-)

 

Wow, dette hørtes ut som litt av en tur :) Jeg har alltid hatt lyst til å reise til USA!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

åh Frankrike dit vil jeg en dag! Hvor i Frankrike gikk turen?

 

Jeg har vært i Wales på festival, sammen med 2 engelske venner, gjennom dem traff jeg deres venner som var 5 engelske sykepleierstudenter. Det var kjempe spennende å utveksle erfaringer med helsevesenet og studiet i våre ulike og samtidig like land :D

Stor oppstandelse ble det også når en av mine ''sivile'' venner kuttet seg skikkelig i fingeren og fikk et SÅR! 6 sykepleierstudenter til utsetning :P Endte med at han måtte sy :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I år var vi i Amsterdam i april, kun en helg, så vi fikk ikke opplevd så mye. Vi reiste sammen med flere, så det ble sammenkomster, shopping og pub til pub istedenfor sigthseeing;) Helt ok det, men det er ikke en by jeg kunne tenkt meg tilbake til..Føler det er byen der "alt er lov"...Vi så mye rart, og absolutt ingen politi på hele helgen, og da var vi MIDT i Amsterdam..Men for all del, kjekt med en tur:D

I sommer har vi vært i Tyrkia, og kosa oss med sol og bading og KOS! Vi var på delfinshow bla, og kikka oss litt rundt på egenhånd. Vi var der sammen med min familie fordi foreldrene mine feira sølvbryllup.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy