Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kreftsykepleie


Beth

Recommended Posts

Jeg har kommet inn på deltidsstudium i Kreftsykepleie på Høyskolen i Vestfold. Over 1,5 år.

Er selvfølgelig kjempeglad, og krysser fingrene for at jeg får permisjon med lønn !

 

Noen som har tatt videreutdanning i Kreftsykepleie og kan si noe om studiene ?

 

 

Eller andre som også skal begynne på det samme ? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Gratulerer!

Tenk at du er ferdig allerede. Så flott å ha en kreftsykepleier her på forumet. Skal du bruke dine kunnskaper på sykehjemmet, eller skal du søke ny jobb?

 

 

Takk !

 

Faktisk så sier jeg opp jobben min på sykehjemmet og prøver meg som "freelancer" med å søke meg inn som ekstravakt på div avdelinger og sender inn søknader på sommerjobb. Så får jeg se om jeg får en fot innenfor noen steder etter hvert.............

Håper jo at det skal bli utlyst noen faste stillinger å søke på, men de er det ikke så flust med.

Litt skummelt å si opp en fast jobb, men det er NÅ eller aldri.

 

Akkuratt nå har vi 2 kreftpasienter på den sykehjemsavdelingen hvor jeg jobber, og jeg bekymrer meg litt for om den ene vil bli godt nok i varetatt når kreftsykdommen utvikler seg om jeg slutter, men jeg har noen månender igjen der..............

Link to comment
Share on other sites

Å, så spennede tider du går i møte Beth. Jeg forstår så godt følelsen nå eller aldri. Du får holde oss informert om hvor du til slutt ender opp med å jobbe. Ja det er jo veldig synd for pasientene dine om du slutter på sykehjemmet.Egentlig skulle det vært en kreftsykepleier(og mange andre spesialiteter) som sykepleierene på sykehjem kunne henvendt seg til for å få fortløpende veiledning.

Link to comment
Share on other sites

Å, så spennede tider du går i møte Beth. Jeg forstår så godt følelsen nå eller aldri. Du får holde oss informert om hvor du til slutt ender opp med å jobbe. Ja det er jo veldig synd for pasientene dine om du slutter på sykehjemmet.Egentlig skulle det vært en kreftsykepleier(og mange andre spesialiteter) som sykepleierene på sykehjem kunne henvendt seg til for å få fortløpende veiledning.

 

Vi kan kontakte mobilt palliativt team både for hjemmebesøk, legekontakt eller generelle råd. Der er det jo spesialister på kreft som jobber. Vi hadde til og med en pasient der hele teamet kom ut for å hjelpe til med smerteproblematikk som tilsynslegen vår følte seg usikker på. Tilsynslegen, leder, to sykepleiere fra avdelingen og hele teamet var med på møtet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Ja,jeg jobbet og gikk på skole. Søkte permisjon for de dagene det var skole og praksis. Utdanningspermisjon har man rett til etter §12 i Arbeidsmiljøloven.

 

Jeg gikk på skole hver mandag og tirsdag, så de vaktene som kræsjet med dette hadde jeg permisjon fra. Jeg fikk ingen støtte fra kommunen så jeg ble trukket i lønn disse dagene. 2 x 6 uker med praksis løste jeg ved å bruke 4 uker ferie og så permisjon uten lønn de resterende ukene.

 

Økonomisk løste jeg det ved å planlegge på forhånd. Sparte alt av skattepenger og feriepenger både sommeren før skolestart og året etter. Og tok opp studielån. Jeg kom vel da ut med ca 5 tusen mindre å leve for hver måned, men det gikk greit siden vi kun hadde ett skolebarn da.(vidre.g.)

 

Fordelen med at jeg ikke fikk støtte fra arbeidsgiver var at jeg kunne si opp jobben med en gang jeg var ferdig, uten bindingstid.

Flere andre på kullet hadde full lønn hele studiet, men da med bindingstid etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy