Jump to content
Sykepleiediskusjon

Karakterer


Guest Gjest-NN

Recommended Posts

Guest Gjest-NN

Hallo alle..

 

Jeg er ferdig med sykepleierutdanningen (heltid) nå til sommeren.. Karakterene mine er vel ikke så veldig mye å vise fram, har en B, en D resten C.. Ble så lei meg når jeg fikk D'en nå, vurderer å konte, men det blir liksom midt oppi bachelor-skrivinga.. Også venter jeg sensur på den siste eksamen, der gikk det ikke så bra heller..

 

Er flau over karakterene mine, føler at jeg kommer til å havne nederst i jobbsøknad bunken.

 

Jeg har lest jevnt og trutt gjennom hele studiet, men det skjærer seg liksom på eksamen.. Føler at jeg egentlig ikke har noen grunn til dårlige karakterer, jeg jobber heller ikke mye ved siden av studiene.., har ikke barn, alt er skulle liksom være i orden, ligge til rette for gode karakterer...

 

Håper dere kan være ærlige med meg, og si hva dere mener om karakterene mine, hva tenker dere når dere ser dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Nei men stakkars deg da, karakterer betyr da ikke alt. Du har bestått eksamen og da er du jo god nok. Det trenger ikke bety at du mangler kunnskap, noen er flinkerer enn andre til å få frem det de ønsker på eksamen.

Jeg synes du skal være fornøyd med at du snart er ferdig. Når du har jobbet en stund tenker du ikke mer på dette, da er dette et tilbakelagt stadium.

Jeg synes du skal være stolt over at du snart er sykepleier!

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær flau over karakterene dine. De sier ingenting om hvor dyktig sykepleier du blir.

Noen mennesker lærer fort ved å lese seg til ting,og er gode til å uttrykke seg skriftelig. Andre lærer best ved å gjøre og erfare selv.

En med toppkarakterer trenger ikke å bli verdens beste sykepleier og en med dårligere karakterer blir ikke nødvendigvis en dårligere sykepleier. Det handler om mere enn bare karakterene fra studietiden.

 

Egentlig tror jeg ikke at karakterene betyr så mye når man søker jobb, de er mye mere opptatt av "personlig skikkethet" nå.

 

Gratulerer som snart ferdig sykepleier. Løft hodet og vær stolt av det du har oppnådd ! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at mange arbeidsgivere ikke ser på karakterer, de ser heller på hvor du har vært i praksis, hvordan du er som person osv :wacko: Karakterer er viktigere i forhold til å søke videreutdanning, tror jeg da... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy