Jump to content
Sykepleiediskusjon

Plakat over blandingsbenken


Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er straks ferdig utdannet sykepleier, og skal jobbe på en medisinsk avdeling i sommer. Skummelt! :) Jeg lurer på den plakaten som hos oss henger over blandingsbenken om hvordan ulike antibiotika blandes - finnes den på nettet (eller tilsvarende informasjon)? Litt mer lettvint og oversiktig enn å sitte å bla frem og tilbake i felleskatalogen (tenker å sette meg litt inn i ting på forhånd ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)

Jeg vet ikke hvor man finner en slik plakat, men har du sett hvem som har laget den eller overskriften så kan du jo ta et bildesøk på den teksten. Kanskje du finner den da.

Men hvis du kun skal ha den for å lære hvordan de ulike antibiotika skal blandes, så ville jeg droppet det. Jeg brukte alltid felleskatalogen, når jeg skulle blande antibiotika. Det blir en kvalitetsikring at du gjør det riktig. Fort går det også.

Så jeg ville heller brukt energi på å bli skikkelig kjent med felleskatalogen. Det kommer du til å ha masse glede av.

Når du setter frem medisiner, blander antibiotika osv. er det lov å bruke tid. Viktig å ikke gjøre feil her.

Det kan jo også være at de har en slik plakat over blandingsbenken der du skal jobbe, hvis ikke kan du jo foreslå at de skaffer seg en. Sikkert mange av sykepleierene som vil synes det er kjekt.

Lykke til med sommerjobben!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy