Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er du glad for du ble sykepleier


Nursen

Recommended Posts

Ja det har jeg aldri angret på. Jeg har fått en utdannelse ingen kan ta fra meg. Egntlig er det ikke mange utdannelser som gir så mange muligheter som sykepleierutdannelsen.

Man vil alltid få jobb, og sykepleiere er ettertraktet, både i og utenfor helsevesenet.

Jeg liker faget, er opptatt av helse og synes det er spennende. Hehe ellers hadde jeg vel ikke giddet å starte dette forumet så det sier seg selv. Jeg synes det er SÅ spennende å lese det dere skriver.

Men før jeg begynte å studere sykepleie vurderte jeg andre studier som biologi og psykologi. Jeg må innrømme at jeg enkelte ganger har tenkt at det hadde vært interessant å vært zoolog, gresset er jo av og til grønnere på den andre siden...

Men etter å ha tenkt litt mer igjennom saken blir jeg glad jeg er sykepleier likevel, det gir mye flere muligheter ;) og sikkert mer interessante jobber.

Vel dette var mine tanker, nå ble jeg nysgjerrig på hva du tenker ;) Og alle dere andre...

Link to comment
Share on other sites

Håper mange av dere vil svare på dette.

 

Jeg er student og i det siste har jeg bare hørt masse negativt om det å være sykepleier. Selvfølgelig er det vel ikke så ettertraktet med turnusarbeid, arbeid røde dager etc etc, men det positive veier opp mot det negative håper jeg? Jeg har valgt yrket etter mange års betenkningstid, mange års ønske om å bli sykepleier, så jeg hoppet i det og startet utdanning. Men har jeg egentlig innsett det negative med turnusarbeidet. Vil det gå mye utover familielivet? Familien er førsteprioritert!

Jeg har hørt at mange har angret på yrket. Jeg er livredd for å gjøre det selv. Mye av motivasjonen forsvinner jo når man hører kun negative ting, men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Vi trengs jo!! Sykepleiere er kjempeviktige!!! Jeg får vel bare ta det som det kommer...

 

Nå var vel dette ikke akkurat spørsmål til studenter da men... ;)

Link to comment