Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er du glad for du ble sykepleier


Nursen

Recommended Posts

Ja det har jeg aldri angret på. Jeg har fått en utdannelse ingen kan ta fra meg. Egntlig er det ikke mange utdannelser som gir så mange muligheter som sykepleierutdannelsen.

Man vil alltid få jobb, og sykepleiere er ettertraktet, både i og utenfor helsevesenet.

Jeg liker faget, er opptatt av helse og synes det er spennende. Hehe ellers hadde jeg vel ikke giddet å starte dette forumet så det sier seg selv. Jeg synes det er SÅ spennende å lese det dere skriver.

Men før jeg begynte å studere sykepleie vurderte jeg andre studier som biologi og psykologi. Jeg må innrømme at jeg enkelte ganger har tenkt at det hadde vært interessant å vært zoolog, gresset er jo av og til grønnere på den andre siden...

Men etter å ha tenkt litt mer igjennom saken blir jeg glad jeg er sykepleier likevel, det gir mye flere muligheter ;) og sikkert mer interessante jobber.

Vel dette var mine tanker, nå ble jeg nysgjerrig på hva du tenker ;) Og alle dere andre...

Link to comment
Share on other sites

Håper mange av dere vil svare på dette.

 

Jeg er student og i det siste har jeg bare hørt masse negativt om det å være sykepleier. Selvfølgelig er det vel ikke så ettertraktet med turnusarbeid, arbeid røde dager etc etc, men det positive veier opp mot det negative håper jeg? Jeg har valgt yrket etter mange års betenkningstid, mange års ønske om å bli sykepleier, så jeg hoppet i det og startet utdanning. Men har jeg egentlig innsett det negative med turnusarbeidet. Vil det gå mye utover familielivet? Familien er førsteprioritert!

Jeg har hørt at mange har angret på yrket. Jeg er livredd for å gjøre det selv. Mye av motivasjonen forsvinner jo når man hører kun negative ting, men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Vi trengs jo!! Sykepleiere er kjempeviktige!!! Jeg får vel bare ta det som det kommer...

 

Nå var vel dette ikke akkurat spørsmål til studenter da men... ;)

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver Florence er bakgrunnen for mitt spørsmål, jeg fikk mange advarsler om turnus røde dager mye ansvar dårlig lønn ja you name it.

Men sånn synes jeg ikke det er å være sykepleier, jeg synes også noen ganger at vi sykepleiere er raske til å nevne alt dette negative.

Men jeg håper og tror at de aller fleste sykepleiere trives i yrket.

Jeg gjør det iallefall og har arbeidet i endel år nå. Selfølgelig er det perioder som ikke alt er like gøy, men hvilket yrke har ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det som fokuserer på det negative? studentene, sykepleierene eller andre?

Alle yrker har noen negative sider.

Turnusarbeid er ikke bare negativt. Har du søvnproblemer kan det være vanskelig, men ellers har det mange fordeler. Du har av og til fri på hverdager og det er luksus. Da kan du handle uten å møte kø og trengsel over alt. Du får noen rolige morgener, som mor /far har du mulighet til å delta på diverse arrangementer i barnehage/skole.

Hvis du har en samboer så slipper dere så mange sykedager når barna deres er syke, fordi dere overlapper hverandre. Du er ikke tvunget til å hente barnet sist i barnehagen/ skolefritids hver dag.Du får kanskje flere langhelger til å dyrke familie og fritid. Vet du hva slik kan jeg sitte å remse opp mange fordeler, så at turnus er en negativ ting kan man vel neppe si.

Lønnen kunne ha vært høyere, men den er ihvertfall ikke lavere enn mange andre yrkesgrupper.

Ansvaret er stort, men det er vel greit nok...

Leit at det fokuseres så mye på det negative, hva kommer det av tror dere?

Jeg synes ihvertfall sykepleie er et flott yrke, og trives man ikke i turnus, så finnes det mange muligheter for dagarbeid også. jeg kan nesten ikke komme på en eneste yrkesgruppe som har så mange valgmuligheter som sykepleiere ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest_Lene_*

Er vedlig glad for at jeg valgte å bli sykepleier. Har jobbet en del i helsevesenet som assistent mens jeg prøvde å bestemme meg for hva jeg ville gjøre. Har ikke angret på valget ;) Man har så mange muligheter i dette yrket. Turnus arbeid gjør meg ingeting, jobber bare natt nå og det passer perfekt med lille jenta min som er begynt i bhg. Da får vi masse fri dager sammen. JEg liker også vedlig godt muligheten til å velge videre. manges spennende felt å spesialisere seg i.

Er så utrolig givende yrket vi har. Få dager er like og man lærer mennesker å kjenne på både godt å vondt.

 

Jeg er stolt over å være sykepleier jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit nursebettey ;)

Vi som skriver her er tydligvis fornøyd med valget vårt og bra er det. Kanskje de fleste er fornøyde tross alt, jeg tror det.

Er det noen som er misfornøyd her på forumet, hadde vært spennende og hørt fra dere også? Eller da hadde de kanskje ikke giddet å melde seg inn her ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig alltid vært glad for at jeg er sykepleier, inntil jeg endte opp som alenemor.. Vanskelig å gå tredelt turnus da. Gikk i tenkeboksen en liten stund, og klarer faktisk ikke komme på noe annet jeg heller vil gjøre...

Så nå hiver jeg meg ut i kampen om dagjobbene..hehe..

 

Og turnusarbeid er jo både positivt og negativt, kommer an på øyet som ser.. Har alltid vært fornøyd med lønna også jeg, men mumler litt for meg selv når jeg sammenligner med andre...

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg 3.års student....Gleder meg kjempemasse til å komme ut i arbeid..har ikke angret en dag på at jeg begynnte på dette.... ;)

 

Jobbet noen år før jeg begynte på utdannelsen, og har helt siden vært sikker på at dette er mitt felt! Er ikke bekymret for turnusarb. i seg selv, men har en mann som er politi, og jobber shift (dag, kveld og natt) og ser med gru på hvordan vi skal få kabalen til å gå opp... vi har en jente på to år, og vil jo ha flere...dette blir vanskelig praktisk...krysser bare fingrene for at en poliklinikk venter på søknad fra meg når jeg får autorisasjeonen min... :);)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy