Jump to content
Sykepleiediskusjon

hei hei!


Recommended Posts

Hei!

Heter Morten og kom tilfeldigvis over dette forumet. Bra iniatiativ!

Har en variert bakgrunn. Tok sykepleieskolen i Bodø, med praksis i Lofoten. Siste året tok jeg i Danmark, Odense. Jobbet to år i Sykepleierforbundet, leder for sykepleierstudentene i Norge og etterhvert også i Europa. Jobbet to år i forlagene Akribe og Gyldendal med lærebøker for sykepleiere og leger. Jobber nå i klinikken igjen med kreftsyke barn på Ullevål og tar videreutdanning i pediatri. Håper å være ferdig som spesialsykepleier neste sommer.

 

Har i tillegg påstartet master i sykepleievitenskap, men den står litt på vent nå som jeg tar videreutdanning. Får være grenser :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)

Så bra du fant forumet.

Oi. jobber du på barnesenteret på Ullevål, så spennende...

Har du kanskje noe erfaring med hjemmesykehuset som vi har skrevet om her? http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=558

 

Fint å få noen med erfaring i pediatri her.

Men det er en ganske tøff og utfordrende jobb du har...

Har dere en egen avdeling for onkologi på barnesenteret, eller er det endel av de andre medisinske postene?

Jeg hadde en lang praksis i studietiden på barnemedisin på Ullevål, men det var før barnesenteret ble bygget.

Da hadde vi alt fra onkologi til infeksjoner på samme post.

Jeg trivdes veldig godt å jobbe med barn og familiene deres, så jeg vurderte sterkt å begynne å jobbe der...

Nå har jeg kun erfaring med barnesenteret som "pasient" , men har lyst til å si at dette oppleves fra pasientsiden som et velfungerende senter som jeg er svært fornøyd med. Så all ros til dere :D

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :ph34r:

Så bra du fant forumet.

Oi. jobber du på barnesenteret på Ullevål, så spennende...

Har du kanskje noe erfaring med hjemmesykehuset som vi har skrevet om her? http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=558

 

Fint å få noen med erfaring i pediatri her.

Men det er en ganske tøff og utfordrende jobb du har...

Har dere en egen avdeling for onkologi på barnesenteret, eller er det endel av de andre medisinske postene?

Jeg hadde en lang praksis i studietiden på barnemedisin på Ullevål, men det var før barnesenteret ble bygget.

Da hadde vi alt fra onkologi til infeksjoner på samme post.

Jeg trivdes veldig godt å jobbe med barn og familiene deres, så jeg vurderte sterkt å begynne å jobbe der...

Nå har jeg kun erfaring med barnesenteret som "pasient" , men har lyst til å si at dette oppleves fra pasientsiden som et velfungerende senter som jeg er svært fornøyd med. Så all ros til dere ;)

 

Jeg arbeider ved den onkologiske avdelingen, så det er nå en egen post som tar seg av kreftbarna. I tillegg har vi de hjerteopererte barna på denne posten. Disse to pasientgruppene bør jo ikke utsettes for smitte, så på denne måten er det dannet en "smittefri" post for disse pasientgruppene. Nå er barneavdelingene på ullevål og rikshospitalet under en stor omlegging gjennom hovedstadsprosessen, og etter all sannsynlighet vil barnekreftavdelingen på ullevål og riksen samlokaliseres i løpet av ett år, og da mest sannsynlig at vi flyttes dit.

 

Hjemmesykehuset har jeg skrevet litt om i tråden du linker til.

 

Og forresten, takk for ros :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja det hørtes jo lurt ut å samle onkologi og hjerteopererte.

Tenk hvordan det var før da lå leukemipasientene på samme avdeling som de med gastroenteritter, meningitter luftveisinfeksjoner osv. Det var en utfordring i seg selv...

men et spennende sted å jobbe fordi vi hadde alt ; ikke bare onkologi og infeksjoner men også hud, lettere psykiatri, nevrologi, intoxer, astma. Ihvertfall var det utrolig lærerikt å være der som student Og jeg hadde en skikkelig lang praksisperiode der.

Men dette var fortiden, slik er det jo ikke lenger.

 

Å ja dere flytter til Rikshospitalet, hva synes du om det?

De andre postene på barneavdelingen forblir de på Ullevål?

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart en fordel at det nå finnes en egen avdeling for disse pasientene på barneklinikken, det er bedre pleie å isolere de i samme avdeling hvor de fritt kan benytte kjøkken og lekerom bl.a, mens smittepasienter blir isolert på infeksjonspost.

 

Det har vært en diskusjon over lang tid hvorvidt vi burde samlokaliseres med Rikshospitalet. Det er bred enighet om at det er smart å samlokalisere, men om det var best å flytte oss dit, eller de ned til oss, har vært en prosess som nå ser ut til å ha fått ett endelig svar. Det som kan ha vært utslagsgivende er Rikshospitalets transplantasjonsmiljø. Det er kun de per i dag som benmargstransplanterer barn her i landet, så dette ville være synd å flytte barneonkologien bort derfra. Det som taler i mot Rikshospitalet er faktisk plassproblemet. Jeg kan ikke forstå hvordan de skal kunne håndtere alle kreftpasientene der opp, men det mener de nok at de skal klare.

 

Faglig tror jeg det blir et veldig løft å samle alle spesialsykepleiere, samt onkologiske leger på samme plass. -Men i alle slike sammenslåingsprosesser står man i fare for å miste mange ansatte- og i tillegg kan det fort gi miljøutfordringer som sjelden kommer pasienten til gode... Vi får krysse fingrene for at det går så smidig som mulig :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy