Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bytte skole


janneee

Recommended Posts

Dersom du vil bytte skole nå, tror jeg kanskje det er litt i seneste laget. Kanskje du kan bytte etter jul og gå siste semesteret ved ny skole, men har ingen personlige erfaringer med det.

 

Dersom du går 2. året nå og vil bytte neste høst er mange skoler behjelpelige med overflytting, men det forutsetter selvsagt at du har vært igjennom det samme som de ved den andre skolen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er veldig vanskelig å bytte skole fordi opplegget er helt forskjellig fra skole til skole. Dette er noe som har vært tatt opp til diskusjon i NSF student mange ganger, men det er ikke lett å bli enige. Det er litt med hvilken kompetanse som finnes, og når evt professorer og lektorer har mulighet til å undervise. På en måte skaper det et dynamisk miljø for sykepleie, og det er positivt. På den annen side skaper det mye problemer for dem som vil bytte skole. Du kan risikere å måtte begynne helt på nytt igjen, så jeg råder deg egentlig til å holde ut dette siste året der du er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet fra HiA til HiB i fjor, og anbefaler ikke å gjøre det samme. Det var et helvete å finne ut av hva jeg manglet, fritak for det jeg har tatt, og oppmelding til eksamen. Jeg KUNNE tatt det sammen med de som måtte ha ny utsatt eksamen, men fikk beskjed om at det ikke gikk og måtte vente et helt år bare for å ta en liten sykdomslæreeksamen. Og når du så får fritak for et fag i et annet år kan du risikere å ikke få fullt stipend.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Lurer på om noen har byttet mellom Hioa/Høgskolen i Hedmark (elverum) er dette mulig uten å måtte gå opp igjen første året? En ting er jo å gå opp igjen første året for å ta en eksamen, men mange av forelesningene osv er jo obligatorisk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest Bytte linje

Lurer på om det er mulig å bytte studiested  2 året. Jeg studerer sykepleien 1 året nå, men ønsker å bytte studiested, pga trivsel. Fant liksom ut at dette ikke er riktig plass for meg uansett. 

Det er vel ingen mulighet for å bytte midt i skoleåret heller? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy